LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jak piješ, tak lezeš. /Wie trinkst du, so kletterst du./
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Nové knihy na Lezci
Kletterführer Elbtal
Ostravský křest knihy Navždy první

Závody
Flash Boulder Cup - Junior (21.09)
3. kolo Slánské pohody (16.10)
Ruzyňská liga pro děti (16.11)

Žebříček
Cesty:
31.Drbohlav 10328
32.Novák 10309
33.Romanovský 10284
Bouldry:
31.Fajkoš 9156
32.Pařil 9153
33.B 9150
Hory:
4.Švihálek 5970
5.Coubal 5186
6.Nikita 5186

Výsledky
SP v boulderingu Wujiang (CHN) (04.05)
SP v boulderingu Chongqing (CHN) (27.04)
SP v boulderingu Moskva (13.04)

Deníčky
4725 lezců
775067 cest
Nové přelezy:
Sieben Züg 9-
Papi In Fo 9-
Alzheimer 8+/9-
Arnaque.co 8a
Egzorcysta 10-
Spannung I 10+
Fight Club 10-
Hrana 1624 9
Ztracený S Xb
Schambala Xb

Stěny
V 16 - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Brandlemoucha

Klasifikace:10-
Typ cesty:skalní
Sektor:Masiv Berana A Rorejsů
Oblast:Žleby
Poloha:Moravský Kras
Obtíže:boulder
Sklon:převislá
Délka:10 m
Jištění:nt
Autor:Tomáš Pilka, 1992
Zapsal:17.12.2004 15:50:03

 

Hodnocení / Počet:   0 / 0

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Ke klase těžko soudit, protože obtíže cesty se s charakterem lámavosti chytů mění, takže bych to viděl postupem času, jestli se ještě něco ulomí mezi 10- až 10, podle toho kde a jak velký nebo malý chyt vznikne. Ke dnešnímu dni bych byl spíše při zemi a viděl bych to na 10-, nebo je forma? :)
Zapsal: Štěpán Stráník, 21.11.2009 18:27:25

Drž se při zemi, když jsem viděl kolik času jste strávili na těch deseti metrech, tak bych o formě nemluvil:-).
Zapsal: Vlk, 21.11.2009 20:21:19

Komplikovaná cesta... Podle mě je velký rozdíl, pokud se to leze s prvním nacvaklým. Pak by to mohlo být klasické 8a. Pokud se to však leze "poctivě", tak to dle mě bude 10-. Jinak je to 7A+ (7B) bouldr, rest (nohand za koleno), 6C+ až 7A bouldr a finální 7+ dolez
Zapsal: zaoralf, 08.09.2019 18:11:13

Filoméno, když už rozlišuješ obtížnosti, tak rozlišuj napřed styly - RK v tomto případě není PP, tak si to přepiš (a podobně i u dalších cest jako Barbara, Panychida, Buzíci apod.) Pak to vypadá, že sme to s Poldou taky lezli s ojebem... Navíc podle toho, co jsem viděl, tak rozhodně ti nechybí síla na to jedno cvaknutí.
Zapsal: asu, 11.09.2019 21:42:10

Už to leze...
Zapsal: :-D, 11.09.2019 22:36:44

Safety first!
Zapsal: tah-sha-tunga, 12.09.2019 06:06:21

Proč ne, ale rozdíl mezi PP a RK pozná snad i Tah-Sha-Tunga
Zapsal: RP, 12.09.2019 07:38:51

Co si pamatuju z Krasu,tak neresil ani OS a Flash.
Zapsal: PR, 12.09.2019 08:18:53

Nuda (v Brně).
Zapsal: tah-sha-tunga, 12.09.2019 09:34:46

Po tolika letech lezení ten kluk pořád ještě nepozná rozdíl mezi PP a RK.
Zapsal: Cokin, 12.09.2019 09:36:27

Noo nevím v zahraničí první cvaklá neznamená RK. V Red river se tak i vrtaj borháky a počítá se s tím, že má každej má šáhlo a cvakne si to. No a pokud se mrkneme na AO tak si myslím, že jsem ho viděl v Climb free též lézt RK ale nejsem si tím úplně jistej takže se omlouvám pokud jsem to spletl. Jinak kras je jen další sportovní oblast, tak nevidím důvod proč by se měl odlišovat... Nejvíc mě pobavil Tašunka... sportovní lezení je o bezpečnosti ne? To jak máš velký kule můžeš ukázat v Ádru a mile rád tě odjistím v Těžkých okovech nebo Bílejch myškách ;)
Zapsal: Honzál Novák, 12.09.2019 15:26:17

Nevím, nevím, patřím už ke starším, ale vždy jsme styly ctili, prostě s cvaklým (byť prvním) je to RK:-), OS je OS když tam nemáš expresky a dáš to z první a ne že tam jsou erárky. Je to jen hra a jde o to jak si kdo lže do kapsy, pokud to má jen pro sebe jeho věc, pokud to veřejně prezentuje, tak by měl ctít myšlenky otců zakladatelů těchto stylů:-).
Zapsal: Vlk, 12.09.2019 16:51:23

Tím pádem např. Alex Megos nevylezl PP Jungle speed a Chris Sharma vylezl La Dura Dura RK? Jo a Just do it si musí ještě na OS počkat... no a Il Domani 9a, tak to by pak nebylo ani OS ani PP ale něco jako OS/RK! Jo a Jimmy Webb a Dreamcatcher = RK. Myšlenky otců zakladatelů má smysl ctít u cest, které nebyly dělány z topropu ale klasicky od spoda. Nevím jak je to u Brandlemouchy? Třeba tam Autor zavrtal z háčku... pokud jo tak File znovu, lépe a radostněji! Ale myslím si, že to je krasová klasika dělaná z vrchu a když se tento RK/PP/OS paskvil toleruje světové špičce tak nevidím důvod proč tady hejtit Fila...
Zapsal: Honzál, 12.09.2019 18:49:41

PP.... Prvni Procvaklej
Zapsal: Valmar, 12.09.2019 20:06:13

Je to prosté, když cestu vylezu RK, tak si píšu RK (sám občas také používám), obzvláště tvrdím-li, že případné regulérní cvakání přidává obtíže navíc, s čímž třeba já nesouhlasím a proto jsem to také napsal, navíc v situaci kdy jsem házen vzhledem k Filově tzv. "PP přelezu" do stejného přelezokoše. Tečka... Pro lezce, kteří jako argument používají bezpečnost, bych chtěl uvést, že na rozdíl od cvakání prvního je mnohem "nebezpečnější" cvakání druhého, kdy v jistou chvíli to je prostě zem, ale právě pro ono vědomí zemovky nik nehodlá padat. Pakliže by doporučovali podobní lezci procvaklé i druhé, doporučuji styl TR, jenž sice nemá žádnou sportovní hodnotu, ale dostatečně se při něm zatrénuje. Tečka. Ostatní rozvíjení ideí k zcela jiným stylům a tématům dle mého náleží pod jiné diskuse a netýkají se této konkrétní cesty.
Zapsal: asu, 12.09.2019 20:26:30

sportovní lezení není o bezpečnosti. je to o tom koukat mladejm holkám na zadek v pěknejch uplejch elasťákách. něco o tom vím, léta to s radostí praktikuji
Zapsal: zvědavec, 12.09.2019 22:31:14

Honzo, Honzo, Honzo... Pokud půjdeš tímto stylem, za chvilku si budeš moct podat, co do prskání, ruku se Štěkem. 1) V RRG jsem byl, prošel jsem docela dost sektorů a ani jednou jsem neměl potřebu procvakávat první. 2) "Kras je jen další sportovní oblast...", ale určitě jako taková se svými pravidly existoval dřív než ty, o kterých píšeš, kde je RK standardně považováno za PP/RP. Anebo v 80. a 90. letech se ve Frankenjuře běžně lezlo s procvaklým prvním (WoGü, K. Albert)? 3) Pokud si projdeš můj deníček, snad si všimneš, že s (ne)jištěním problém nemám... Ale klidně se oháněj Ádrem dál, dobře se to čte. 4) Radši si zlámu kotníky, než lézt s procvaklým jištěním. 5) To, že TOP sportovec (a další po něm to sežerou) nastaví nějaký nový "standard", znamená, že je to tak správně (bez ohledu na vznik/vývoj stylu)? 6) Podle toho, co píšeš, chápu, že sportovní lezení = bezpečné lezení. Hmm, dobrá, jenom to "bezpečné" a "lezení" mi přijdou jako oxymóron, když jsou takhle pohromadě. Ale chápu, že dnešní společnost, která si lže i v horších věcech, to překousne. 7) Pokud si dyslektik, tak mi odpusť, v opačném případě jsi jenom drzý floutek, když nedokážeš správně přepsat jméno někoho, o kom píšeš - a tady se vracíme na začátek k už zmiňovanému Štěkovi.
Zapsal: tah-sha-tunga, 13.09.2019 06:20:01

Chápu RK tak, že jištění musí být cvaknuto z pozice volného lezení, v případě pádu jdu na zem a lano nechávám viset? Při A0 nebo šáhlu to vlastně není nic. Já jen kdy se vrátí ti, co s poctivostí nejdál došli. A osobně raději lezu DP, než abych si zlámal kotníky 😆
Zapsal: Bída, 13.09.2019 11:00:28

Radsi si zlamu kotniky nez procvaknout prvni... to zas jedete hovna, ale jste borci
Zapsal: jan, 13.09.2019 11:23:53

Asi takto : s prvním cvaklým pokud nevylezl a slezl = RK pokud jo klidně PP , jinak Zaoral Filip je píča , je hnusný a povětšinou mu páchne z tlamy, Makuša je taky píča hraje si na indiána ale už je 20 století , a Vlk to je jedno ten má stařeckou krizi ... Takže co řešíme , problém je že píče komentují píčám přelezy a Asu ? To je jako Abt ? Takové to obrýlené stvoreničko co by se mělo pořádně najíst aby se neschoval za papír obrácený hranou ? Tak to je taky jedno ....
Zapsal: YT , 13.09.2019 14:07:08

Bída přichází... :-D
Zapsal: Willhem, 13.09.2019 23:41:35

Koukam, ze se v Krase porad řeší stejne ko......y :-)
Zapsal: Buril, 16.09.2019 23:36:40

Burile, ono by nic řešit nebylo potřeba, ale s každou novou generací se objeví noví "objevitelé", mladí a plní síly, kteří mají potřebu řešit dávno vyřešené. (Analogicky - asi jako když se na iDnes bude v diskuzi řešit, že projít na vlakovém přejezdu když už blikají červená světla, ale ještě nesklaply závory, je vlastně v pohodě.)
Zapsal: tah-sha-tunga, 17.09.2019 06:23:52


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

Š Stráník10-PP21.11.2009
asu9+/10-PP17.11.2018
Polda JPPP9+/10-PP20.11.2018
zaoralf9+/10-PP11.09.2019

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
Lezec.cz je hlavním mediálním partnerem ČHS na internetu
 Foto dne:

Mimo komfortní zónu, 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (138120)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Severní Stěna III Příhrazská Údolíčka
Tchýně 6C Loučovice
Cesta S Příběhem 4 HIS-Nové Město
Obojek 4 HIS-Nové Město
Stará Stanová Kůže 5+ HIS-Nové Město
Nově komentované:
Brandlemoucha 10- Žleby
Brandlemoucha 10- Žleby
Bella 7c+ Višňové

 Nově v diskusi:
aj tak budem požiarnikom ! | Re: Ruzna dvojcata | Re: Ruzna dvojcata | Re: Ruzna dvojcata | Re: Ruzna dvojcata | Re: Povolení Pálava | Re: Ruzna dvojcata | Re: Ruzna dvojcata | Re: Ruzna dvojcata | Re: Ruzna dvojcata |

 Nové komentáře:
Re: Osma | Re: Zajímavé | Re: patent | Rajooot | Re: Buď rád | potrefené | Re: přelez | Re: Buď rád | Re: přelez | Re: Moderní lezení |

 Kde to vře:
ČHS: Z funkce člena výkonného výboru odstoupil David Urbášek (125)
Adam Ondra: Road to Tokyo # 29 (37)
Der Heilige Gral (9a) (26)
Nové poloautomatické jistítko Singing Rock Rama (17)
Ádr brigáda (14)
Hangar Brno: přednáška Adama Ondry (14)
Hořící nebe… (9)
Otto Rülke (9)
Pád na Rovišti - pohled postiženého (7)
3. kolo Českého poháru v boulderingu (5)

 Nově v inzerci:
Pravidelné lezení čtvrtek BigWall | Bouldermatka | POVL sobota | Dálnička CH | Skialp boty Scarpa Avant - nové! - 2990 Kč | Pohory asolo | Asolo Revert GV vel. 8.5 | Pravidelné lezení - Praha | Patagonia Triolet dámské S | POSTROJ EXOFIT NEX 1113901 |

 Anketa:
Máte enviromentální smutek?
 Nikdy 
 86 
 Vyjímečně 
 46 
 Občas 
 72 
 Často 
 74 
 Imrvére 
 71 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.